Home » 2023»Март»31 » VA — HOUSE LEGENDS: ERIC KUPPER (KSD255) (FLAC & MP3) Download
15:51
VA — HOUSE LEGENDS: ERIC KUPPER (KSD255) (FLAC & MP3) Download
Music/Style: #Best Of #Electronic, House, Deep House, Tech House Data:31/03/2023 Quality:MP3/320 kbps x lossless Label: #Defected / BPM King Street Sounds Released: Jun 2, 2014
"Download MP3: VA - House Legends - Eric Kupper (KSD255)"
In case anyone doesn't know, Director's Cut was created by Eric Kupper, in collaboration with one of the fathers of house music, Frankie Knuckles (God rest him, died March 31, 2014). Their compositions were extremely beautiful. Sometimes nothing superfluous, just the correct forms of the melody. A melody that can heal only with the kindness inherent in it from the very beginning.
Thank you for being, are and will be people on this earth who could bring beauty to this world with their creativity. Consent, beautiful and real rhythms, sounds, melodies! Which fill the soul with joy and the right attitude towards the world, towards other people. Their work, in the literal sense, helped someone change for the better, reconsider their views and, it used to be, support in very difficult moments of life!
Tracklist / Top tracks 1. Eric Kupper — Oscillations (Original Mix) (06:57) 2. Eric Kupper — Limitless (Original Mix) (07:44) 3. Eric Kupper pres. K-Scope — Electrikiss (Original Mix) (08:51) 4. PRT Stacho & Underset — Empty World (Eric Kupper Remix) (08:58) 5. Jamico feat. Jackie Cohen — Sometimes (Eric Kupper Classic Club Mix) (09:27) 6. Eric Kupper pres. K-Scope — Star Light (Original Mix) (07:28) 7. Eric Kupper pres. K-Scope — Stargazer (Original Mix) (08:13) 8. Director’s Cut & Payton — Beautiful (Original Mix) (07:31) 9. Studio Apartment feat. Stephanie Cooke — One True Love (Eric Kupper Club Mix) (09:31) 10. Eric Kupper pres. K-Scope — Faith Healer (Original Mix) (07:21) 11. Eric Kupper pres. K-Scope — Star Playa (Original Mix) (08:51) 12. Ananda Project feat. Heather Johnson & Terrance Downs — Kiss Kiss Kiss (Eric Kupper Club Mix) (08:35) 13. Orienta-Rhythm feat. Stephanie Cooke — Don’t Take Your Love (Kupper’s Chunky Mix) (08:35) 14. Eric Kupper pres. K-Scope — Dream State (Original Mix) (08:16) 15. DJ Vivona feat. Joi Cardwell — Return To Love (A Directors Cut Treatment) (07:26) 16. Eric Kupper pres. K-Scope — Deepest Desire (Original Mix) (07:28) 17. Eric Kupper pres. K-Scope — Star Kissed (Original Mix) (08:48) 18. Kathy Brown & Namy — Not This Time (Director’s Cut Classic Mix) (07:54) 19. Eric Kupper feat. Keiko Yoshimura — In Your Arms (Afrogroove Mix) (08:47) 20. Urban Soul — What Do I Gotta Do (Eric Kupper Club Mix) (06:56)
"free download for dj's" — "скачать музыку бесплатно" #Музыка/downloaden/herunterladen/Télécharger/ ダウンロード/stažení/Scarica/descargar/niðurhal/nedlasting/다운로드/下載.
EXCLUSIEF! Interview met 'House Legend' Eric Kupper ! De in New York wonende Eric Kupper begon meer dan twee decennia geleden als toetsenist, gitarist en songwriter voor producer/remixers als David Morales, Frankie Knuckles, Arthur Baker, Mark Kamins, Justin Strauss, Peter Rauhofer en Richie Jones om een weinig. Zijn werk van midden tot eind jaren 80/begin jaren 90, vooral zijn werk met Def Mix Productions, wordt beschouwd als een van de fundamenten voor housemuziek zoals die nu bestaat.
Het remixwerk is verbluffend. Grote labelartiesten die de Kupper-behandeling hebben gevolgd, zijn onder meer Garbage, Usher, Alicia Keyes, BT, Marianne Faithful, Goldfrapp, Cher, Shakira, Enrique Iglesias, Sheryl Crow, Lenny Kravitz, Kylie Minogue, Korn, Moloko, Smash Mouth, New Order, Yoko Ono, Dido, Brandy, Curtis Mayfield, Brand New Heavies, Robert Palmer, Afrika Bambaata & Soulsonic Force, Kate Bush, 808 State, Jessica Simpson, Anastacia, Donna Summer en PM Dawn. Hij heeft aan letterlijk tientallen Billboard nummer 1 dance-platen gewerkt en heeft twee platen gemixt die de Grammy Award "Dance Record of the Year" hebben ontvangen. Het lijdt geen twijfel dat Eric een levende legende is in de housemuziek.
En met zijn nieuwste project 'House Legends' in King Street nam hij even de tijd om te praten over de collectie en meer in dit exclusieve interview.
Het interview 1) Meneer Kupper, het is een eer om u een paar keer bij ons te hebben zitten, laten we er meteen in springen - we zijn hier vandaag om te praten over uw "House Legends" -compilatie die nu op King Street Classic verschijnt. Vertel ons in je eigen woorden wat dit betekent voor je legendarische 25 jaar van het produceren van ongelooflijke housemuziek... Het is een hele eer om een van de geweldige talenten te zijn die deel hebben uitgemaakt van de serie "House Legends". Ik heb in de loop der jaren veel met King Street gewerkt; Hisa Ishioka (eigenaar van King Street) is altijd een groot voorstander geweest van mijn muziek, en van echte housemuziek in het algemeen. Deze compilatie bestaat uit veel van het materiaal dat ik door de jaren heen met King Street heb gemaakt, evenals een paar andere dingen waarvoor een licentie is verleend.
2) Wat zijn enkele van je persoonlijke favoriete selecties uit deze compilatie en kun je wat licht werpen op de geschiedenis achter een of twee ervan? Moeilijke vraag. "Stargazer" is een favoriet, omdat ik dacht dat het een leuk klein technisch nummer was, maar ik had geen idee hoeveel het zou aanslaan bij diepere soulvolle house-dj's zoals Louie Vega. Ik hield van het nummer "Kiss Kiss Kiss" van Ananda Project (ik ben een grote fan van Chris Brann), en het was zo leuk om te remixen. De stem op "What Do I Gotta Do" was echt oprecht en emotioneel, en ik heb echt geprobeerd om dat naar voren te brengen in de remix. "Beautiful" is precies dat ... een heel mooi nummer geschreven door Peyton en ATFC enkele jaren geleden, maar qua productie nooit voltooid. Ik heb er altijd al iets mee willen doen, en toen Frankie Knuckles het hoorde, vond hij het zo geweldig; we gingen gewoon naar binnen en rockten het, Director's Cut-stijl. Geweldige vocale uitvoering door Peyton.
3) Wat was de aanleiding voor dit project en hoe ben je te werk gegaan bij het kiezen van wat de uiteindelijke release/heruitgave zou maken? Hisa presenteerde de nummers aan mij, en ik zei net...geweldige selectie...!
4) Was het moeilijk om je eigen geselecteerde werken samen te stellen die een groot deel van je carrière beslaan? Zie vraag 3, haha.
5) Onze condoleances met betrekking tot Frankie Knuckles. We weten dat hij een persoonlijke vriend van je was, ik weet dat het misschien moeilijk is om over te praten, maar we hoopten dat je ons in je eigen woorden kon vertellen over zijn geweldige reis - wat hij voor jou en voor deze muziek betekende, hij en wij allemaal zo van houden… Het was een moeilijke tijd...Frankie betekende zoveel voor me op zoveel niveaus. Hij was familie; een vriend, broer, mentor en muzikale partner voor 25 jaar. Ik heb zoveel over housemuziek geleerd door hem alleen maar te zien spelen, laat staan door de vroege dagen dat we samen in de studio werkten. Zijn flow en gevoel voor melodie en orkestratie waren ongeëvenaard. Hij was een echte pionier; Ik begon met het maken van housemuziek in 1986, en hij was daar al lang voor mij. De eerste plaat die ik maakte met Def Mix Productions was de remix van David Morales van "Tears", van Frankie Knuckles presenteert Satoshi Tomiie met Robert Owens. Toen begon Frankie me bij sessies te betrekken als toetsenist. Het klikte meteen en we kregen het heel druk. Er waren zoveel records; Alison Limerick, "Where Love Lives", Inner City "Whatcha Gonna Do", Michael Jackson "Rock With You", en natuurlijk "The Whistle Song"... Hij was ook een van de liefste mensen die ooit op aarde hebben rondgezworven. De wereld mist hem... Ik mis hem zo erg.
6) Vertel ons alles over hoe ‘Director’s Cut’ allemaal begon? Het begon als een bewuste poging van onze kant om de zaken een beetje te veranderen, zo'n 6-7 jaar geleden. Probeer de tempo's een beetje te verlagen van de 128-130 die destijds de norm was, een grote focus op zang, om het soulvol te houden, maar ook speelbaar in grotere kamers. Soulvol met een grote ruimtegevoeligheid. We wilden ook het geluid samensmelten van meer soulvolle weelderige dingen die we samen deden in de jaren 90s met het Frankie Knuckles-geluid uit de vroege jaren 80, dat meer elektronisch was ("Your Love", "Baby Wants To Ride", enz.) en geef het dan een moderne benadering. Je zou kunnen zeggen dat de eerste onofficiële Director's Cut-plaat "Blind" was van Hercules en Love Affair. Daarna bood Frankie heel vriendelijk aan om van mij een gelijkwaardige partner te maken onder de naam Director's Cut, in plaats van een huurling te zijn. We hebben een heel coole mix gemaakt voor Depeche Mode voor hun nummer "Wrong", en gingen toen verder met Whitney Houston's "Million Dollar Bill". Daarna hebben we nooit meer achterom gekeken en samen een oeuvre gecreëerd waar ik best trots op ben. Ik houd de Director's Cut-traditie in stand, met zijn begeleiding van bovenaf; die fakkel dragen, om zo te zeggen. Het was belangrijk voor hem; Ik weet dat hij wil dat ik het doe.
7) Ik weet zeker dat je er zoveel kunt noemen, maar wat was een van je favoriete producties/remixen waaraan je samen met Frankie hebt gewerkt? The Whistle Song komt om vele redenen in me op. Ik herinner me dat ik Frankie hoorde spelen op het Red Zone Def Mix-feest in 1990... de volgende dag ging ik naar huis en schreef 'The Whistle Song'. Ik was echt geïnspireerd door zijn set van de vorige avond. Dat was het moment dat zijn muziek echt mijn ziel binnendrong. Ik gaf hem een ruwe demo op cassette. Hij zette het over naar reel-to-reel en speelde het in de Sound Factory. Mensen kwamen naar hem toe en vroegen hem: "Wat is dat fluitlied dat je hebt gespeeld?" Zo werd dat de titel van het nummer. Tot dan toe was het titelloos. Daarna gingen we Quad Recording in met co-producer John Poppo en produceerden we de uiteindelijke albumversie met live fluit, enz. We maakten ook de originele versie opnieuw in mijn thuisstudio en mixten die naar DAT; dat werd de “Sound Factory Mix”. Het was een echt keerpunt in mijn carrière; Ik werd opeens niet alleen als toetsenist gezien, maar ook als producer en componist.
8) Je hebt veel "undercover" werk gedaan (studiowerk, jingles, soundtracks, enz.) Wat zijn een paar dingen waarvan veel mensen zich misschien niet realiseren dat je eraan hebt gewerkt? Nou, The Whistle Song werd bijvoorbeeld een paar jaar gebruikt in Nestea-commercials, haha. We hebben het voor dat doel opnieuw opgenomen; het was een andere versie. Tijdens die ervaring ontmoette ik een coole producer die voor het reclamebureau (McCann-Erickson) werkte. Hij verliet het bureau en richtte zijn eigen productiebedrijf op dat zich toelegde op commercials. Hij belde me af en toe om de muziek te coproduceren voor een paar commercials. Een van de opmerkingen was de Fanta-commercial "The Fantanas". Ja, het "wanna Fanta, dontcha wil" ding. We hadden veel plezier om dat te doen. En het werd zelfs geparodieerd op "Family Guy". Dat is een van de grootste onderscheidingen ooit, haha!! Ik heb ook veel aan popmuziek gewerkt met Richie Jones. Jennifer Lopez "Waiting For Tonight" was een van die platen ... Jessica Simpson, Celine Dion, zo veel meer. Van dezelfde jongens die ook "Degrees of Motion" deden. Grappig. We hielden en leefden allebei van underground housemuziek, maar waardeerden ook goede pop. Ik heb ook alt-folk, hardrock, indierock, pop geproduceerd, zelfs een New Orleans brass meets hiphopband (Coolbone), opgenomen in een studio in een oud Victoriaans huis in New Orleans. Ik heb het geluk platen te hebben geproduceerd voor zulke geweldige artiesten; John Wesley Harding, PM Dawn, Julee Cruise... het is tot nu toe een geweldige muzikale reis geweest.
9) Wat houdt je gemotiveerd na zoveel jaren in het vak? Interessante vraag. Muziek maken is gewoon wat ik doe. Het stroomt gewoon vanzelf. Het is gaaf om te weten dat de muziek die ik maak mensen vreugde brengt; als muziekliefhebber ken ik die vreugde, en het feit dat ik dat aan iemand anders kan geven, vind ik best verbazingwekkend.
10) Komen er nieuwe releases uit op je label Hysteria? Dit is het moment om aan te sluiten! Veel dingen in de maak; een samenwerking met Vanessa Daou, wat zelfgemaakte underground tracks, een hele gave re-work van Gusto's "Disco Revenge" van Saeed Younan komen meteen in me op.
UK: Anjunabeats, Anjunadeep Release | Скачать музыку Анжунабитс и Анжунадип лейбл, альбомы и сборники бесплатно и слушать онлайн. Anjunabeats, Anjunadeep Top Music UK Music imprint.
When We Dip download music in mp3. | Скачать музыку When We Dip бесплатно и слушать онлайн. When We Dip Music, When We Dip Музыка. (Dublin / Montréal / Berlin)