The final mix in our birthday series comes from a living legend.
Tracklist / Top tracks Dexter Wansel — Life On Mars Larry Spinosa — Guitar Tamiko Jones — Can’t Live Without Your Love Don Ray — Standing In The Rain Atmosfear — Dancing In Outer Space Nu Yorican Soul — The Nervous Track Pacha — One Kiss (F.O.S. One Remix) Nicodemus — Boneman Connection Level 42 — Starchild Mission Control — Outta Limits (Shelter Mix) Soft House Company — A Little Piano Code 718 — Equinox Psychotropic — Only For The Headstrong Rufus & Chaka Khan — Ain’t Nobody (Hallucinogenic Version) The Blackbyrds — Walking In Rhythm Jimi Hendrix — 1983…(A Merman I Should Turn to Be) / Moon, Turn the Tides…gently gently away
"free download for dj's" — "скачать музыку бесплатно" downloaden/herunterladen/Télécharger/ ダウンロード/stažení/Scarica/descargar/niðurhal/nedlasting/다운로드/下載.
Als onderdeel van onze voortdurende viering van 21 jaar clubcultuur, brengen we enkele van onze favoriete dj's van over de hele wereld in de spotlights, waarbij we de feesten en clubs belichten die het belangrijkst zijn in hun leven in dansmuziek.
The Loft is een van de meest legendarische en heilige ruimtes in de geschiedenis van de dansmuziek. Opgericht in Manhattan in 1970 door wijlen David Mancuso, was The Loft een feest als geen ander: ontspannen en zacht psychedelisch, met ongerept audiofiel geluid gespeeld op een gemiddeld volumeniveau dat vriendelijker is voor de oren. Je hoefde de muziek niet te knallen om de sonische perfectie van de muziek en het systeem waarop het werd afgespeeld te waarderen. In de loop van de decennia vond Mancuso zijn eigen invloedrijke stijl van dj'en uit, waarbij hij de platen liet ademen in plaats van ze samen te stampen. Mancuso, die in 2016 stierf, had in de loop der jaren veel acolieten, misschien niet prominenter dan Colleen 'Cosmo' Murphy, die onze laatste 2122 verjaardag RA Podcast verzorgt: een eerbetoon aan The Loft.
Murphy heeft een indrukwekkend cv zonder The Loft: ze is al heel lang radio-dj, richtte de Classic Album Sundays-serie op en startte haar eigen Lucky Cloud Loft Party in Londen, in samenwerking met Mancuso. Haar DJ-stijl, langzaam, stabiel en met respect voor de muziek, kanaliseert de jaren doorgebracht in The Loft, en haar RA Podcast belichaamt de door disco beïnvloede geluiden die het feest bepalen, gespeeld met zorg, liefde en eerbied. Het is een tegenhanger van haar vermelding in ons Sacred Spaces-boek, waarvan een deel hieronder is uittreksel.
Wat was je eerste ervaring met of herinnering aan The Loft?
Ik schreef onlangs over mijn eerste ervaring toen ik in 1992 naar The Loft ging voor Sacred Spaces, dus in plaats van alles weg te geven, is hier een fragment dat de lezer hopelijk naar het volledige verhaal zal leiden...
"Er was geen manier om te weten wat zich achter de dubbele deuren van het voormalige theater aan 238 East 3rd Street bevond - geen van de gebruikelijke indicatoren van een nachtclub, zoals bewegwijzering of beveiliging. In feite was het helemaal geen nachtclub, maar een privéfeest georganiseerd door iemand die later een van de belangrijkste mensen in mijn leven zou worden, David Mancuso. Zijn huis, bekend als The Loft, leek van een andere plaats en tijd en in zekere zin was het met hippie uit de jaren 60 sociaal idealisme trouwde met de extatische dans van overgave uit de jaren 70. Maar het was ook heel 'nu' met zijn elektrische stroom van psychedelische energie die door de muziek stroomde en de dansers meevoerde naar een fysieke en mentale ruimte waar men echt in het moment kon zijn. Ik voelde me Ik was echt aangekomen..."
Welke rol heeft The Loft gespeeld in je geschiedenis/carrière als DJ?
Tegen de tijd dat ik David's Loft betrad, draaide ik al tien jaar op de radio, zowel op de middelbare school als op de universiteitsradio en professioneel in Japan. Ik had gedraaid op plekken als Club Mars en CBGB's Record Canteen. Ik had op dat moment al in een paar platenwinkels gewerkt en had een relatief uitgebreide kennis van muziek, maar op andere gebieden. Ik ging graag naar clubs en had altijd een goede boogie, maar pas toen ik de muziek hoorde die David speelde, voelde ik een enorme band met dansmuziek. Ik begon oude disco te verzamelen en nieuwe houseplaten te kopen en begon een nieuwe radioshow genaamd Soul School op WNYU en begon heel dapper te leren mixen op een radiobord. Een beetje gek eigenlijk.
Ik nodigde David uit als gast in mijn show en hij selecteerde de platen, maar was te verlegen om te spreken. Tegen die tijd ontwikkelden hij en ik een vriendschap buiten het feest, maar ik was nog steeds geschokt toen hij me uitnodigde om wat platen met hem te spelen in The Loft. Dat was het begin van een lang mentorschap en vriendschap die in de loop van de tijd dieper en dieper werd. Toen ik in 1999 naar Londen verhuisde, coproduceerden David en ik The Loft-compilaties voor Nuphonic en begonnen we wereldwijd samen te werken. Hij had me gevraagd om voorzitter te worden van een stichting die de principes, reputatie en nalatenschap van The Loft zou beschermen en ik houd mijn belofte aan hem sinds zijn overlijden.
Het werken met hem en The Loft liep parallel aan mijn eigen professionele roeping in de muziek. Het was belangrijk voor zowel mijzelf als voor David dat ik mijn eigen persoonlijke muzikale traject voortzette terwijl ik The Loft-rollen vervulde die hij me vroeg te doen.
The Loft was een muzikaal keerpunt, maar het was meer dan dat. Davids filosofieën over geluid en zijn kijk op muziek als een genezende en verenigende kracht is iets wat ik in mijn werk probeer te brengen, of het nu gaat om radioshows of Classic Album Sundays of het afmixen van een studioproductie. En hoewel mijn dj-sets in clubs en festivals een heel andere sfeer hebben dan The Loft of een feest thuis, probeer ik zijn principes naar voren te brengen om het best mogelijke geluid uit de situatie te halen en de levensenergie van muziek te kanaliseren .
Wat maakte The Loft volgens jou anders dan andere clubs, of wat maakte het uniek?
The Loft is een feest en geen club dus dat is het grootste verschil. Davids feesten begonnen in zijn eigen huis met een groep vrienden, zijn geluidssysteem en zijn verzameling platen en zijn primaire doel was om mensen uit alle lagen van de bevolking bij elkaar te brengen. er door de kracht van muziek. Hij hield ook de dansvloer vrij van commerciële transacties, dus het feest is BYOB met een gratis garderobe en buffet inbegrepen. Het primaire doel is eerder sociaal dan monetair.
Het geluidssysteem en de opstelling van David is ook een ander groot verschil, aangezien hij audiofiele componenten zoals Klipschorn-luidsprekers, Mark Levinson-versterking en Koetsu-elementen met bewegende spoelen kocht en het in echte stereo en zonder compressie opstelde, iets wat je in een clubsituatie gewoon niet realistisch kunt doen. . De manier waarop hij het geluidssysteem ontwierp, zorgt voor meer dynamiek en subtiliteit, terwijl clubs meestal prioriteit geven aan kracht en punch. En het luisterniveau is veel lager dan dat van commerciële clubs, aangezien David een voorvechter was van veilig geluid.
Hoe en waar is de mix opgenomen, en hoe is het een eerbetoon aan The Loft?
Deze mix heb ik thuis opgenomen, op vinyl en zonder mixen, in The Loft stijl. In de loop der jaren heb ik een aantal mixen in loftstijl samengesteld, waarvan sommige zich richten op verschillende tijdsperioden, waaronder de vroege pre-disco jaren '70, een tijd en een tijdperk van muziek die me fascineert. Voor deze mix heb ik besloten om het heel persoonlijk en minder trainspotter-achtig te maken, door het te koppelen aan het stuk dat ik schreef voor Sacred Spaces. Deze mix bevat de platen waar ik verliefd op werd toen ik begin jaren '90 voor het eerst naar The Loft ging en die ik nog steeds koester. Het is niet overdreven slim, maar het brengt me terug naar David's h(ohm) op East 3rd Street, en het is gevuld met liefde.
Wat ben je van plan?
Terwijl Worldwide FM op pauze staat, presenteer ik mijn Balearic Breakfast-radioprogramma's op dinsdagochtend op mijn Mixcloud Live en houd ik de familie bij elkaar. Deze show is zo'n inspiratiebron geweest omdat ik op verzoek van de community zowel oude als nieuwe deuntjes ben gaan gebruiken. Het geeft me ook de kans om platen in mijn eigen collectie te herontdekken. Mijn volgende compilatie, Balearic Breakfast Vol. 2, komt in de lente uit op Heavenly Recordings en ik ben van plan om rond de release een aantal evenementen te organiseren. Wat de productie betreft, komt mijn 'Norma' Whitfield-achtige remix van FSQ en Fonda Rae volgend jaar uit op Soul Clap, en ik heb net de opdracht gekregen om een remix te maken van de Deense gitarist Jacob Guresvitsch voor Music For Dreams en ik ben kijk er naar uit om vast te zitten in de studio.
De evenementenreeks van Pioneer Producer die ik heb samengesteld voor mijn Classic Album Sundays-platform zal in januari als een reeks streams op RA worden uitgebracht. Ik ben erg trots op deze serie omdat het inspirerende vrouwelijke producenten belicht. Naar schatting identificeert slechts 6 procent van de Britse producers zich als vrouw, dus deze serie viert, onderwijst en inspireert toekomstige producers en onze prominente gasten Honey Dijon, Emma-Jean Thackray, Lucinda Chua en Flava D deden precies dat. En de DJ-boekingen voor 2023 komen binnen, dus na een drukke afgelopen paar maanden wil ik wat vrije tijd nemen voor de feestdagen om voor mezelf te zorgen, tijd door te brengen met familie en vrienden en me voor te bereiden op 2023.
Foto: Eilon Paz Als onderdeel van RA2122 publiceren we ook een boek met essays en brieven, en organiseren we evenementen in New York en Manchester.
UK: Anjunabeats, Anjunadeep Release | Скачать музыку Анжунабитс и Анжунадип лейбл, альбомы и сборники бесплатно и слушать онлайн. Anjunabeats, Anjunadeep Top Music UK Music imprint.
When We Dip download music in mp3. | Скачать музыку When We Dip бесплатно и слушать онлайн. When We Dip Music, When We Dip Музыка. (Dublin / Montréal / Berlin)